10 دلیل برای عدم قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل

طبیعتا برای اینکه بخواهید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید قبل از هرچیزی، مشکلاتی که سد راه شما شده اند را شناسایی کرده و تک به تک آن ها را برطرف کنید. در ادامه متداول ترین مشکلاتی که در زمینه عدم رشد و ارتقا رتبه سایت وجود دارند را به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.


  1. پایین بودن سرعت سایت

به نظر شما چقدر زمان می برد تا یک وب سایت پرسرعت برای کاربر به نمایش در بیاید؟ به طور میانگین، وب سایت شما 5 ثانیه وقت دارد تا به طور کامل برای کاربر بارگذاری شود، اگر بیشتر از 5 ثانیه طول بکشد، کاربر بدون هیچ درنگی از وب سایت شما خارج می شود. این مسئله سبب می شود تا نرخ پرش سایت به طرز وحشتناکی افزایش پیدا کند و طبیعی است که به دنبال آن، شما هیچ زمان نمی توانید صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

  1. محتوای شما اعتماد ایجاد نمی کند

همانطور که همه ما می دانیم، همه کسب و کارها تنها در صورتی می توانند به موفقیت های بزرگ برسند که مردم به آن ها اعتماد کنند؛ همین اعتماد است که سبب انجام خرید می شود. ممکن است که این نکته کمی ساده به نظر برسد، اما شما باید با خود بگویید که وب سایت من دقیقا چه کارهایی انجام داده است که مردم به محتوای آن و اصلا به برندی که می بینند، اعتماد کنند؟

ایجاد اعتماد نیاز به یکسری اصول خاص و تکنیک های سری ندارد؛ کافی است عملکردی که از خود نشان می دهید، هوشمندانه باشد. حتما برای شما هم پیش آمده است که در موقعیتی قرار گرفته اید که یک فرد یا یک کسب و کار، به شما فشار می آورد که خریدی انجام بدهید. این مسئله در مورد وب سایت و کسب و کار اینترنتی شما هم صادق است.

یعنی اگر می خواهید کاربران به شما اعتماد داشته باشند، نباید در تمامی فعالیت هایی که در وب سایتتان انجام می دهید، رنگ و بوی خرید و فروش وجود داشته باشد. درست است که هدف اصلی برند شما فروش یا ارائه خدمات خاصی است؛ اما این باید یک بخش از هزاران بخشی که در روند فعالیت های وب سایت شما وجود دارد، باشد.

علاوه بر این، سعی کنید خودتان باشید؛ برخلاف افراد دیگر، به دنبال شوآف نبوده و سعی کنید که خودتان را همسطح کاربرانتان قرار دهید. در این صورت است که اعتماد بسیار فوق العاده ای بین شما و این افراد شکل می گیرد.

  1. محتوای شما عبارت کلیدی درستی را هدف قرار نداده است

اگر مشخص نباشد که می خواهید به کدام مشکل کاربران پاسخ بدهید، مسیر سختی را در بالا آمدن سایتتان در نتایج جستجوی گوگل پیش رو خواهید داشت. محتوا باید واضح باشد و به صورت شفاف، به مسائل بپردازد. کاربری که وارد صفحه سایت شما می شود، باید در همان ثانیه های ابتدایی که در حال مطالعه محتوای آن صفحه است، موضوع اصلی را متوجه شود.

البته دقت داشته باشید که این مسئله، باید برای تک به تک صفحات سایت پیاده سازی شود. چراکه این تنها کاربر نیست که باید متوجه موضوع سایت شما بشود؛ خزنده موتور جستجو نیز تمامی صفحات شما را مورد بررسی قرار می دهد و در نهایت تصمیم می گیرد که کدام صفحه را برای چه عبارت کلیدی ای رتبه بندی کند.

  1. عدم تداوم در انتشار

یکی از کلیدهای اصلی برای حل مشکل قرار نگرفتن در بین ده رنک برتر گوگل، نشر دادن محتواها به طور مرتب می باشد. همینکه شما چند محتوای سئو شده داخل وب سایتتان منتشر کنید و منتظر باشید تا این ها سریعا توسط خزنده گوگل رتبه بندی شوند، کار درستی نیست.

برای شروع، پیشنهاد نیوسئو این است که حداقل در ماه 15 محتوا منتشر کنید و برای هر کدام از این محتواهای سئو شده، کلمه کلیدی متفاوتی در نظر بگیرید. در این صورت شما به صورت مداوم به موتور جستجو اعلام می کنید که چیز با ارزشی برای عرضه کردن دارید. با ادامه دادن این روند، صفحات سایت شما قابلیت کسب رنک های برتر را پیدا می کنند.

نکته مهم:

یکی از رایج ترین اتفاقاتی که در این زمینه می افتد، این است که افراد بعد از گدشت شش یا 12 ماه از انتشار مرتب محتواها، با کمبود کلمه کلیدی روبرو می شوند. بهترین راه حل برای این مسئله، بروز رسانی است. هنگامی که متوجه شدید کلمات کلیدی با ارزش کمیاب شده اند، برگردید و محتواهایی که بیشترین بازده را برای وب سایت شما داشته اند، بروز کنید. اطمینان حاصل کنید که اصول بروز رسانی محتوا را رعایت کنید.

  1. عدم پیاده سازی بهترین تکنیک های سئو

دوره های زیادی در زمینه بهینه سازی و سئو سایت همواره در حال برگزاری بوده، هست و خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بهترین آن ها را شناسایی کرده و از آموزش های بروزی که در اختیارتان قرار می گیرید، بهترین بهره را ببرید. البته راه دیگری نیز وجود دارد که ممکن است کمی زمان گیر باشد اما حداقل رایگان است. شما می توانید از مقالات وب سایت معتبر خارجی زبان آموزش سئو استفاده کنید و نکات و تکنیک هایی که این وب سایت های مرجع به صورت رایگان ارائه می دهند را در استراتژی سئو سایت خود پیاده سازی کنید.

همانطور که می دانید، الگوریتم رتبه بندی گوگل، همواره بروز می شود؛ یکی از کارهایی که شما همواره باید انجام دهید، چک کردن اخبار مرتبط با بروز رسانی این الگوریتم می باشد. این تکنیکی است که بیشتر اساتید سئو انجام می دهند؛ این افراد همواره اصطلاحا گوش به زنگ هستند تا عملکرد وب سایت خود را مطابق با جدیدترین الگوریتم رتبه بندی گوگل، هماهنگ سازند تا از بروز جریمه و افت رنک های ناگهانی در امان باشند. مطمئن باشید که اگر شما نیز از همین روش استفاده کنید، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برایتان مثل آب خوردن خواهد بود.

  1. سایت شما شلوغ است!

ساختارمند بودن وب سایت یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی است. اگر بیس وب سایت شما واضح نباشد، بیشتر افرادی که وارد وب سایتتان می شوند، بلافاصله از آن خارج می شوند؛ چراکه متوجه نمی شوند که در سایتتان چخبر است! همین مسئله است که سبب می شود نرخ پرش یا همان بانس ریت به شدت افزایش پیدا کند و گوگل شما را در بین رنک های برترش قرار ندهد. گوگل متوجه می شود که عاملی در سایت شما وجود دارد که کاربران را آزار می دهد و این دقیقا برتصاد چیزی است که این موتور جستجو می خواهد؛ یعنی رضایت کاربر.

پس؛ باید برای کاربران یک نقشه درست و حسابی نشان دهید!

منوی navigation یکی از عامل های اصلی است که به بهبود تجربه کاربری سایت کمک می کند. اگر کاربری که وارد سایت شده، نداند که دقیقا باید چه کار کند، در همان ثانیه های ابتدایی، تصمیم به خروج از سایت می گیرد. بله دقیقا همینطور است و کاربران کمی بی رحمانه در اینجور موارد رفتار می کنند!!! در نتیجه، برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، باید سیستم navigation سایت خود را ارتقا دهید و همچنین اطمینان حاصل کنید که این سیستم به راحتی برای کاربر قابل فهم باشد.

  1. رقابت سنگین در صنعت کاری شما

این نکته را همیشه مدنظر داشته باشید که برخی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای برخی از کسب و کارهای اینترنتی بسیار ساده تر است.

مثلا کسب رنک یک در حوزه خرید و فروش تلفن همراه بسیار سخت تر از کسب رنک یک در بین وب سایت های خرید و فروش قهوه می باشد. پس، نوع کسب و کار اینترنتی هم در وضعیت سئو سایت نقش بسزایی دارد؛ اما دلیل نمی شود که شما بیخیال پیاده سازی تکنیک هایی که در این مقاله بیان کردیم، بشوید.

اگر رقابت بالایی روبروی شما باشد، این نشان می دهد که بیشتر از قبل باید تلاش کنید. یعنی اگر قرار باشد ساخت بک لینک را برای وب سایت خود شروع کنید، باید حداقل دوبرابر فعالیتی که تا الان داشتید را به پیاده سازی کنید تا به نتیجه برسید.

  1. عدم انتقال اعتبار به یک نویسنده معتمد

در سال 2018، گوگل یک بروز رسانی در زمینه E.A.T در الگوریتم رتبه بندی خود انجام داد. به این منظور که قرار داشتن لیست نویسندگان یا صاحب نظر مرتبط یک مطلب خاص، در بلاگ های موجود در فضای وب، به یکی از فاکتورهای رتبه بندی تبدیل شود. یعنی اینکه اگر وب سایتی در زمینه پزشکی مطلب منتشر می کند، اگر برای منبع مطلب خود، نام یک پزشک یا مجموعه درمانی معتبر را بیاورد، احتمال قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای آن سایت چندین برابر می شود.

هدف از این سازوکار این است که وب سایت ها تلاش کنند مطالبی معتبر و با ارزشی را منتشر کنند. کاهش اعتماد به وب سایت ها در نتیجه ختم به کاهش اعتماد به گوگل توسط کاربرن خواهد شد!

  1. صفحات شما تگ نوایندکس دارند!

شاید باورش برای خیلی از شما عزیزان سخت باشد؛ اما در برخی موارد، ممکن است وبمستران به اشتباه صفحات سایت خود را نوایندکس کرده و منتظر بمانند تا این صفحات در نتایج جستجوی گوگل به نمایش در بیایند.

در مواردی دیده شده است که تعدادی از طراحان سایت، هنگامی که می خواهند وب سایت را به کارفرما تحویل دهند، کل سایت را به حالت نوایندکس در می آورند. در نتیجه، احتمال دارد هنگامی که فعالیت خود برای بهینه سازی سایتتان را شروع کردید، ممکن است که وب سایت هنوز نوایندکس باشد و نتواند در نتایج جستجوی گوگل رنک بگیرد. گاهی اوقات چیزهایی ساده که شاید از آن ها غافل شده بودید، شما را عقب می اندازند.

تگ نوایندکس چیست؟

یکی از دلایل دیگر که باعث عدم قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می شود، تگ نو ایندکس است. حالا می خواهیم ببینیم تگ نو ایندکس چیست؟ می دانید که اگر صفحه ای بخواهد در صفحات جست و جو گوگل قرار بگیرد، باید توسط خزنده های گوگل ایندکس شود.

هنگامی که ما در گوگل دنبال مطلبی می گردیم، گوگل در بین صفحاتی که ایندکس کرده است، به دنبال آن می گردد.

حالا می خواهیم بگوییم نو ایندکس چیست؟ می توانیم به زبان خیلی ساده بگوییم ما به وسیله دستوری که به خزندگان گوگل می دهیم، می گوییم یک یا چند صفحه را ایندکس نکند. این دستور اغلب به صورت یک متا تگ به کد منبع Html داده می شود.

  1. شما عجله دارید!!!

دوست عزیز اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده ای و انتظار داری بعد از گذشت یک هفته با انتشار چند محتوا و بروز رسانی آن ها به صفحه اول گوگل بیایی، خب طبیعی است که این یک انتظار بیهوده است. باید بگوییم که اگر در نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی شده باشی، شانس خیلی خوبی داشته ای!!! پس به این نکته مهم دقت داشته باشید که اگر مدت زمان زیادی از راه اندازی وب سایت شما می گذرد، لزومی ندارد عجله داشته باشید. باید صبر کنید تا تکنیک های سئو سایت که آن ها را پیاده سازی کرده اید، به نتیجه برسند و بعد انتظار قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را داشته باشید.

ببینید، در مسیر سئو و بهینه سازی سایت، باید بر روی میزان صبر خود کار کنید؛ شما باید درک کنید که سئو سایت معجزه نمی کند! سئو در واقع کاملا یک پروسه منطقی است که باید بر اساس یکسری اصول خاص، به نتیجه برسد و این به نتیجه رسیدن، طبعا زمان میبرد و شما نیازمند صبر شماست.

سخن آخر

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما غیر ممکن است؛ اگر به تازگی شروع به کار کرده اید. این مسئله کاملا جدی است و ممکن است برای برخی از افراد کمی نا امید کننده هم باشد. مطمئنا وبمسترهایی که سال ها زحمت کشیده اند و در صفحه اول گوگل قرار گرفته اند، قطعا به راحتی از این موفقیت خود غافل نشده و همیشه به فکر استفاده از تکنیک های جدید هستند. در نتیجه رقابت، مانع اصلی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می باشد.

مهمترین کاری که قبل از به کار گیری تکنیک های سئو باید انجام دهید، این است که صبور باشید و به طور مداوم از ترفندهای جدید در استراتژی های خود استفاده کنید. یقینا بعد از مدت زمانی، شما هم به یکی از قدرت های اصلی کسب و کار خود در دنیای مجازی تبدیل خواهید شد.

Blogside
ارسال دیدگاه
برای ثبت دیدگاه باید شوید